VARIGE EFFEKTER
Når I bruger tid og penge på et udviklingsforløb eller en workshop, skal det skabe varige effekter hos jer. I har et problem som skal løses, eller et ønske som skal indfries, og i Potentialehuset holder vi ved til det er indfriet.
Vi sikrer de varige effekter ved hjælp af de her 3 metoder:
Stil skarpt:
Før vi går i gang, hjælper vi jer med at stille helt skarpt på formål og resultat. Fordi enhver afdeling og arbejdsplads er unik, bruger vi vores kompetencer som coaches og facilitatorer lige fra første møde, så I får hjælp til at beslutte den rigtige proces.
Vi udnytter helst tiden op til en workshop ved at sætte gang i refleksioner omkring temaet, så deltagerne er i gang allerede inden workshoppen.
Brug sanserne:
Vores ører bliver hurtigt trætte og vores hjerner står af, når en workshop mest handler om at lytte til noget og nogen. Derfor sætter vi gang i krop og stemme hos deltagerne selv, og vi understøtter læringspointerne visuelt, fx gennem grafiske handouts.
Uanset om du køber en kursusplads, får designet et skræddersyet udviklingsforløb, eller bestiller en workshop – får du ALTID deltager-involverende og dynamisk indhold.
Hold fast:
Når en workshop er slut, starter arbejdet i organisationen for alvor! Ingen skal efterlades med ”hvad var det nu vi arbejdede med sidste personaledag”, når Potentialehuset er med.
Derfor tænker vi altid, ’næste skridt’ ind i de forløb og kurser vi tilbyder. Og derfor inkluderer et forløb med os sparring på hvordan I kan fortsætte implementering og udvikling, og på hvordan I flytter sten på vejen dertil.
40-20-40 princippet
Vores metoder lægger sig tæt op af 40-20-40 princippet som sikrer jer størst mulig værdi af jeres og vores indsats.
40-20-40 princippet betyder at 40 procent af effekten skal skabes før et kursus, 20 procent under et kursus, og de sidste 40 procent efter et kursus.
- Vi styrer konsekvent efter den konkrete effekt I ønsker processen skal skabe
- Skærpelse af jeres egen indsats før, vores bidrag under, og den fælles indsats efter en proces
- Tydeligere formål og tidligere og bedre medarbejderinddragelse omkring processen, skaber højere motivation hos alle
Jeres udbytte bliver højere, mere konkret og lettere at evaluere på.
Vi skaber refleksion og tilpasse forstyrrelser, som styrer processen mod læringsmålet og de praksisforandringer I ønsker.
Sådan kan forløb fx se ud:
Gad vide hvad vores ”kunder” egentlig vil have?
”Vi ønskede at se på vore ydelser og service med ”kundernes øjne”. Et grundigt forarbejde med Potentialehuset resulterede i et to dages seminar som gav meget at arbejde videre med. Vi fik konkrete og konstruktive tilbagemeldinger fra forskellige ledere via små film og på baggrund af bla. flere strukturerede dialogrunder, skabte vi en række konkrete idéer, prioriterede blandt dem og besluttede centrale indsatser. En 1½ times genopfriskning 3 måneder efter var en fin reminder på, hvad vi lovede os selv at gøre anderledes. Vi var fortsat på sporet"
Thomas Lerche, Chef, Digitaliseringsafdelingen, Gladsaxe Kommune